Unitate didaktikoa egiteko orientabideak

Lan-proiektu baten prototipoa planifikatzea eta egituratzea. ORIENTABIDEAK Jardueren sekuentzia Hasierako fasea: − − − −

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Lan-proiektu baten prototipoa planifikatzea eta egituratzea. ORIENTABIDEAK Jardueren sekuentzia Hasierako fasea: − − − − −

Fase honetan jarduera gutxi proposatu behar dira. Gaiarekiko motibazioa landu behar da. Egitekoa ezagutarazi behar zaiei ikasleei. Negoziazio proposamenak txertatu behar dira. Aurre-ezagutzak azaleratzeko unea da.

Garapen fasea: Era honetako jarduerak proposatu behar dira atal honetan: – Informazioa biltzeko eta hautatzeko jarduerak. – Eduki berriak lantzeko jarduerak. – Gogoeta bultzatzeko jarduerak. – Laduntakoa egituratzeko jarduerak. • Jarduerek, bestalde, lotuta egon behar dute unitatean proposatutako atazarekin eta elkarrekiko koherentziari eutsi. • Jarduera batzuek ebaluazio hezigarria egiteko balio behar dute. • Taldekatze desberdinak egiteko aukera eman behar dute. Aplikazio fasea: Azken ezkoizpena jakinarazteko jarduerak proposatu behar dira atal honetan. – Egindakoa komunikatu egin behar da. – Ikasitakoa ebaluatzeko prozeua burutu behar da askotariko tresnak baliatuz. Orokortze eta transferitze fasea: Fase honetan, jakintza zehatza (egoera zehatz baten bidez landutakoa) orokortu daitekeen jakintza bihur daiteke eta antzeko egoeretan baliatu. Helburu didaktikoak: Helburu didaktikoek oinarrizko zeharkako gaitasunak eta diziplina baitakoak islatzen dituzte. • Hasieratik bertatik zehaztu behar dira, nahiz eta gerora, birformulatu edo doitu. • Jakitea, egiten jakitea eta izaten jakitea dute ardatz (Ikasleek zer dakiten, zer egiten dakiten eta zer-nolako jarrerak erakutsi behar dituzten zehazten dituzte). • Aditz izena baliatu behar dugu (-tzea). • Gutxi, zehatzak eta behagarriak izan behar dute. • Ebaluazio-irizpideen eta adierazleen oinarri dira. Ebaluazioa eta ebaluazio-irizpideak: Proiektuaren garapenean ikasleei aukerak ematen zaizkie egiten eta ekiten ikasteko. • Ikasleak eskatutako egitekoak (atazak) zein neurritaraino betetzen ari diren eta zer ikasten ari diren neurtzeko adierazleak aukeratu behar dira. • Koherenteak izan behar dute proposatutako helburuekin. • Formari begira, aditzak behar ditugu hirugarren pertsonan (egiten daki, gai da…, balioesteko gauza da). Unitatean garatzen diren oinarrizko gaitasunak: A.- Zeharkakoak, eta B.- Diziplina baitakoak: • • •

Atal hau jarduerak diseinatu ondoren betetzea komeni da. Oinarrizko Konpententzien garapenak unitatean proposatuko diren jarduerekin eta gelan baliatuko dugun metodologiarekin du erlazio estua. Jarduerek zein oinarrizko gaitasun garatzen duten zehaztu behar da.

Edukiak/ Contenidos:

Aukeratuko diren edukiek, aurreikusitako helburuak eta ebaluazio-irizpide eta adierazleak lortzera bideratuta egon behar dute. • Ikasleek burutuko duten egitekoaren(atazaren) arabera hautatu behar ditugu. • Jakitea, egiten jakitea eta izaten jakiteari buruzkoak izan behar dute. • Hala ere, prozedurak dira (egiten jakitea) edukiak hautatzeko ardatza. • Edukiak aipatzeko forma, izena (ezin denean, aditz izena). Planificación y estructuración de un prototipo de proyecto de trabajo. ORIENTACIONES Secuencia de actividades Fase inicial: − − − − −

Deben aparecer pocas actividades. Se debe trabajar la motivación hacia el tema. Es necesario dar a conocer el trabajo que van a realizar. Es conveniente introducir propuestas de negociación. Es el momento de hacer aflorar los conocimientos previos.

Fase de desarrollo: Hay que introducir actividades: – de búsqueda y selección de la información. – de introducción de nuevos contenidos. – de reflexión. – de estructuración de lo aprendido. • Las actividades deben estar relacionadas con la tarea propuesta y ser coherentes entre ellas. • Algunas actividades deben servir para la evaluación formativa. • Las actividades deben proponer diferentes tipos de agrupamientos. Fase de aplicación: Se contemplan actividades para comunicar el producto final. – Se debe dar a conocer el trabajo realizado. – Se debe realizar el proceso de evaluación de los aprendizajes con diferentes instrumentos. Generalización y transferencia: Esta fase permite convertir el conocimiento concreto, adquirido en una situación concreta, en un conocimiento generalizable que pueda ser utilizado en situaciones similares. Objetivos didácticos: Los objetivos didácticos reflejan las competencias básicas transversales y disciplinares. • Conviene explicitarlos desde el comienzo aunque luego se reformulen • Referidos a saber, saber hacer, saber ser • Enunciados en infinitivo • Pocos, breves y observables • Son la base de los criterios y de los indicadores de evaluación. Evaluación e indicadores de evaluación: En el proyecto se dan oportunidades para que el alumnado aprenda a hacer y a emprender. • Seleccionar algunos indicadores para constatar el grado de realización de las tareas propuestas y los aprendizajes conseguidos. • Deben de ser coherentes con los objetivos propuestos. • Enunciados con verbos en 3ª persona (sabe, realiza, valora…) Competencias básicas que se trabajan: A.- Transversales y B.- Específicas: • •

Conviene completar este apartado cuando estén ya diseñadas las actividades. La presencia de las Competencias Básicas tiene qué ver con el desarrollo de las actividades y la metodología.



Explicitar en cada una de las actividades las Competencias Básicas que se trabajan.

Contenidos: Los contenidos seleccionados contribuyen al logro de los criterios de evaluación e indicadores de logro. • Seleccionados en función de la tarea que deben realizar. • Referidos a saber, saber hacer, saber ser • El eje de la selección de contenidos debe ser el de los procedimientos. • Enunciados en sustantivo.